Woda – zdrowia doda


pouring water into glass from a bottle, on blue background

Nasze ciało składa się głównie z wody. Nic więc dziwnego, że dzienne jej spożycie powinno wynosić między 1,5 a 3,5 l na dobę. Przybliżone, indywidualne, dzienne zapotrzebowanie na wodę dla naszego organizmu obliczymy dzieląc masę ciała przez 30. Większe zapotrzebowanie na wodę  mają kobiety ciężarne, karmiące piersią, sportowcy i chorzy na nadciśnienie.

Lepiej nawodnimy organizm pijąc wodę w małych porcjach ok 150ml w krótszych odstępach czasu, niż pijąc dużo co kilka godzin. Wypita w dużej porcji woda szybko przepływa przez organizm i wypłukuje z niego cenne minerały. Należy pamiętać o tym by pić przed lub po posiłku.

Picie podczas jedzenia osłabia działanie enzymów trawiennych i zlepia kęsy w przewodzie pokarmowym utrudniając pasaż jelitowy.

Zawarte w wodzie mineralnej wodorowęglany działają alkalizująco, są korzystne dla osób cierpiących na nadkwasotę i cukrzycę.

Ze stomatologicznego punktu widzenia woda opłukuje jamę ustną, nawilża śluzówki, wypłukuje resztki pokarmowe zalegające w trudnych do samooczyszczenia miejscach.

Woda rozcieńcza kwasy bakteryjne.

Powstrzymuje apetyt na przekąski. Niweluje nieświeży oddech. Zawarte w wodzie pierwiastki np. wapń wzmacniają szkliwo.

Woda stabilizuje pH w jamie ustnej przez co przyczynia się do zahamowania rozwoju próchnicy.

Dobrze nawodniona skóra jest jędrniejsza, elastyczna i promienna nie przesadzę więc pisząc, że woda czyni nas piękniejszymi na zewnątrz i w środku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *